Månadsrapport februari 2021

Efter februari nådde portföljen nytt ATH, och utdelningarna fortsatte också att öka jämfört med februari 2020 (dock med bara 6%).

Bästa och sämsta innehav

Mina bästa innehav under februari var Mips (+34%), Freja eID Group (+32%) och QuickBit (+25%) och mina sämsta var AAC Clyde Space (-20%), VNV Global TO1 (-19%) och Minesto (-18%).

Mips presenterade under februari en fin rapport för Q4 med en omsättningstillväxt på 60% och en ökning i vinst per aktie med 92%, och blev därmed min bästa aktie under februari.

Det händer mycket med Freja just nu och det har bland annat varit en del prat om "vaccinpass" som Freja kan erbjuda, vilket säkert har bidragit till kursuppgången i februari. Men deras produkt är mycket större än bara vaccinpass, så jag ser bara det som en bonus om de skulle få någon del i det.

Utdelningar i februari

BolagUtdelning (kr)
Abbvie76
Cibus Nordic15
Northwest Healthcare Properties40
Ocean Yield88
Realty Income25
TransAlta Renewables43

Totalt fick jag i februari 288 kronor i utdelning, vilket kan jämföras med samma månad 2020 då jag fick 272 kronor, en ökning med 6%.

Stapeldiagram över utdelningarna månad för månad mellan 2019 och 2021. (uppdaterat i slutet av februari 2021)

Portföljvärde

Portföljvärdet ökade under februari med 0,66% exklusive insättningar och med 3,29% inklusive insättningar.

Portföljvärdet hamnade på 295 554 kr, vilket ännu en gång är nytt ATH!


Hur går det med dina investeringar?


Kommentarer