Välkommen till min nya blogg

Välkommen till min nya blogg om privatekonomi och investeringar!

Jag är en student på 20 år som började investera förra året med målet att öka min ekonomiska frihet. Mitt mål är att få större möjligheter att själv bestämma över min tid. Syftet med bloggen är dokumentera min resa mot ekonomisk frihet och förhoppningsvis att inspirera andra.

Min strategi är att köpa stabila utdelningsbolag och investmentbolag och att sedan äga dem länge. Det är både svenska och utländska bolag, högutdelande och utdelningshöjare. Jag planerar bara att sälja aktier om något fundamentalt ändras för bolaget eller om värderingen skulle bli alldelles för hög.

Som student har jag inte särskilt stora inkomster, vilket gör att jag mitt sparande är mer sporadiskt. Till exempel är mina inkomster (och därmed sparandet) som störst under sommarmånaderna då jag jobbar.

Jag är som sagt relativt ny till investeringar och aktiemarknaden, så jag har mycket att lära. Det jag skriver här är bara mina tankar.

Bloggen är helt nystartad och är under uppbyggnad, så mycket lär förändras den närmsta tiden. Under tiden kan du gärna ta en titt på min portfölj.


De 6 största innehaven i min portfölj är just nu Bahnhof, Transalta Renewables, Northwest Healthcare Properties, Realty Income, Abbvie och Samhällsbyggnadsbolaget i Norden.
De största innehaven i min utdelningsportfölj

Kommentarer