Månadens köp september 2020

  

Ett glas med pengar som det växer en växt ur.

I september kunde jag spara 3050 kr och av det blev det ett köp i Brookfield Infrastructure.

Utdelningsportföljen

Brookfield Infrastructure Corp

Jag tog in Brookfield Infrastructure i portföljen förra månaden och i september fyllde jag på lite till. Nu är jag för tillfället nöjd med storleken på min position, så jag planerar inte att köpa några fler aktier i Brookfield Infrastructure på ett tag.

Jag köpte i slutet på september 7 aktier till kursen 74.08 CAD, vilket ger en direktavkastning på ca 3.5%.

För en knapp vecka sedan hade Brookfield-bolagen en investerardag och presentationen för Brookfield Infrastructure finns på deras hemsida. Presentationen börjar med den här fina sliden:

Bild från Brookfield Infrastructures investerarpresentation där det står att alla affärsområden har setts som nödvändiga under pandemin. De har heller inte haft några problem med motparterna, resultatet för första halvåret sjönk mindre än 5% och kassaflödet för helåret ser ut att öka.

Första halvårets resultat påverkades med mindre än 5% och kassaflödet för helåret ser ut att öka. Det är inte dåligt mitt under en global pandemi.

De går också igenom hur pandemin har påverkat alla delar av deras portfölj, så om ni är intresserade av det så kan ni titta på presentationen. Bilden ovan sammanfattar det dock ganska bra om ni inte orkar läsa hela.

De fortsätter också göra nya investeringar och sälja av de mindre attraktiva innehaven. För bara några dagar sedan så slutförde de till exempel ett köp av 135 000 telemaster i Indien.

Jag tänkte säga att det ska bli spännande att se hur bolaget utvecklar sig framöver, men man kanske inte kan säga att det är spännande att investera i infrastruktur. Men det är det jag gillar med Brookfield Infrastructure, de jobbar på och utvecklas sakta men säkert.



Har du köpt eller sålt något den senast tiden?

Kommentarer